Forfatter Emne: flammevagt problemer  (Læst 79377 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline neis

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 19
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: flammevagt problemer
« Svar #15 Dato: Dec 12, 2009, 18:50 »
min TB er vidst fra 2001 og kedlen fra 2003 køre med en eprom 006 styring mener jeg det hedder.

Offline TonniT

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 309
  • Respekt optjent: +5/-3
Sv: flammevagt problemer
« Svar #16 Dato: Dec 12, 2009, 19:25 »
har ikke tegninger af den ekstra røgvenderplade til kedlen. har købt den hos biovarme i jylland. kan tage mål af den og lave en tegning hvis det har interesse? hvor kommer du fra, for kunne også sagtens fremstille en til dig billigere end biovarme. mener jeg gav 699 kr for den hos dem. hvilken af størrelserne af P30 kedlen har du?

Jeg vil meget gerne have målene, men er ikke lige hjemme så skriver lige hvilken størrelse kedel det er på et andet tidspunkt.
hvor sidder den henne???
16 Kw Scotte 6.50 på Roca kedel
 med ekstra skamolrøgvender og Trækstabilisator.

Offline TonniT

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 309
  • Respekt optjent: +5/-3
Sv: flammevagt problemer
« Svar #17 Dato: Dec 12, 2009, 19:30 »

Og så lige den med at en TB-mini har flere sikkerhedsforanstaltninger end f.eks. en NBE-brænder, det er vist en skrøne.

Til MHES

Min 4 uger gamle Scotte har så vidt jeg ved kun disse sikkerheds foranstaltninger:
Skaktføler, lux måler, og overkog.

TB MINI har:
flamme overvågning, skaktemp, og Neis problemføler nemlig fotocelle og overkog.

ret mig hvis det er forkert.
16 Kw Scotte 6.50 på Roca kedel
 med ekstra skamolrøgvender og Trækstabilisator.

Offline neis

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 19
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: flammevagt problemer
« Svar #18 Dato: Dec 12, 2009, 20:47 »
har den øverste den der ligger ca midt for den øverste låge, så har jeg et stativ der står mellem de 2 låger. den går fra front til bag. vil sige den står som stativ lige henover brænderen så den tvinger flammerne ud langs siderne.

Offline TonniT

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 309
  • Respekt optjent: +5/-3
Sv: flammevagt problemer
« Svar #19 Dato: Dec 12, 2009, 23:10 »
Hej Neis

Det er stativet du har ekstra... Min kedel er magen ved din så hvis jeg kan få målene vil det være super...

Med hensyn til om det kan svare sig at skifte brænder så???
den tjener sig ikke hjem sådan lige med det samme, så det skal være af samme årsag som jeg selv eller sådan noget.

Mine grunde:
Sommer styring, lidt ekstra besparelse, lidt forelskelse i scotte/woody, støj fra pille nedfald (der nu er afløst af støj fra den interne snegl når der kommer en pille i klemme.), og lige meget om jeg så fik TB'en til at bruge det halve i pillemængde så havde jeg bare set mig sur på den ;D

Men du skal jo også have den viden med i dine overvejelser som MHES har bidraget med, nemlig at TB'en skal på genbrugen. (Lorte regering, du må godt købe nabo'ens gamle golf II diesel, men ikke hans TB MINI) >:(
16 Kw Scotte 6.50 på Roca kedel
 med ekstra skamolrøgvender og Trækstabilisator.

Offline neis

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 19
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: flammevagt problemer
« Svar #20 Dato: Dec 13, 2009, 10:22 »
du skal ud og tælle dine sektioner i kedlen hvor mange der er. en roca P30 kedel findes i flere størrelser mener min er 4 sektioner, og jeg havde bestilt for stort stativ. kortede det bare af så det passede til kedlen. hvis du skriver din mail til mig kan jeg maile mål og billeder af stativet til dig sådan.
mit fyr står udenfor boligen så jeg høre det ikke. larmen er derfor intet problem, er bare de forbanede følerfejl jeg nu engang får temmelig tit, og som reelt kommer lortet så fyret er gået i stå om natten.
var mere lun på der er en fra skælskør der har et baxi 1,5 kw fra 2003 til salg på den blå avis. har er villig til at gå helt ned til 12500 skal bare have ny ildsten og evt iltstyringen.

Offline TonniT

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 309
  • Respekt optjent: +5/-3
Sv: flammevagt problemer
« Svar #21 Dato: Dec 13, 2009, 10:59 »
Min er en p30-5, det skulle ifølge bruger manualen være 5 sektioner.


Med hensyn til køb af brugt fyr, så husk at der jo så skal være prøvnings/godkendelses attest på!
tør slet ikke tænke tanken om hvad mit salg kan ende med ???

og jeg havde ikke skiftet hvis det ikke var fordi at der var en der ville købe mit.
« Senest Redigeret: Jan 13, 2010, 18:43 af TonniT »
16 Kw Scotte 6.50 på Roca kedel
 med ekstra skamolrøgvender og Trækstabilisator.

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: flammevagt problemer
« Svar #22 Dato: Dec 13, 2009, 12:17 »
Hej Tonni,

Næ nej, din 2 år gamle brænder er ikke værdiløs, den er bare vanskelig at sælge  :)
Alm. mennesker (det er vi forhåbentlig alle  ;)) skal ikke nødvendigvis vide noget om denne lov, bare dem der sælger sådan noget grej gør, og dem der tilslutter det gør.
Når du så bliver sælger af udstyret, ja så skal du også kende lovgivningen omkring det, eller i hvert tilfælde følge den.
Ham der køber et "ulovligt" udstyr og sætter det op, han har også problemet, måske er det derfor der er nogle der har det som deres levevej ??.... altså at kende til den slags regler og love, og sikre at de følges, jeg tænker på el-installatører, vvs-installatører, kloarkmestre, mekanikere osv.

Så længe du beholder din TB-mini brænder har den værdi for dig, men når du vil skaffe dig af med den, ja så er den ikke så meget værd, måske som reservedele, men....  ;)

Hilsen
Michael

Tak spids. det vil sige at folk med en 2 år gammel brænder, har noget man har gjort værdi løst med en lov???
Og hvordan skal en alm. mand vide noget om det???

Jeg kender kun til et par fraktioner af 303-5, fordi min bror havde valget sidste år mellem at udskifte sin olie tank eller sin opvarmings metode. og var i den forbindelse med ham ude ved vvs eksperten og høre på en bio 18...
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline neis

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 19
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: flammevagt problemer
« Svar #23 Dato: Dec 13, 2009, 13:14 »
5 skulle være den samme som min. tager mål og billeder snart og sender.

Offline neis

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 19
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: flammevagt problemer
« Svar #24 Dato: Dec 15, 2009, 07:15 »
når man renser P30 roca kedlen plejer man så at stå og slå spjældet i skorstenen fra åben til lukket, var lige som om det gav fri passage for røgen igår da jeg gjorde det. temp. i røgrøret steg, havde igen haft prblemer med sodet glas til fotocellen. har ladet mig fortælle at jeg kan prøve at lette min rense lem lidt og derved se om det kunne hjælpe mig med en trækstabilisator. hvordan er det nu lovgivningen er fro mont. af den når det er muret i skorstenen?

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7385
  • Respekt optjent: +470/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: flammevagt problemer
« Svar #25 Dato: Dec 15, 2009, 08:22 »
Hej Nies,

Før indkøb og montering af trækstabilisator, så check lige med din skorstensfejer, det er nemlig ham der skal godkende det  ;)

Hilsen
Michael

når man renser P30 roca kedlen plejer man så at stå og slå spjældet i skorstenen fra åben til lukket, var lige som om det gav fri passage for røgen igår da jeg gjorde det. temp. i røgrøret steg, havde igen haft prblemer med sodet glas til fotocellen. har ladet mig fortælle at jeg kan prøve at lette min rense lem lidt og derved se om det kunne hjælpe mig med en trækstabilisator. hvordan er det nu lovgivningen er fro mont. af den når det er muret i skorstenen?
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline TonniT

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 309
  • Respekt optjent: +5/-3
Sv: flammevagt problemer
« Svar #26 Dato: Dec 15, 2009, 16:11 »
Hej neis

Det MHES siger + Bag på ROCA'en sidder der en plade under røgudgangen. Tjek lige at der ikke ligger en masse aske. det har jeg før prøvet og spjældet bag på kedlen skal være mininum ca. vandret.
16 Kw Scotte 6.50 på Roca kedel
 med ekstra skamolrøgvender og Trækstabilisator.

Offline Ulrich-307Hdi

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 81
  • Respekt optjent: +0/-0
  • Woody 16 KW på Roca
Sv: flammevagt problemer
« Svar #27 Dato: Dec 15, 2009, 21:25 »
5 skulle være den samme som min. tager mål og billeder snart og sender.

Kunne jeg bede om disse mål også, jeg har samme kedel.
Smid dem evt i tråden, det kunne være andre kunne bruge din info :-)
Hygge Ulrich

Offline Absemia09

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 10
  • Respekt optjent: +0/-0
    • mail order wives
flammevagt problemer
« Svar #28 Dato: Dec 16, 2009, 07:36 »
Hej drenge. I er min sidste mulighed for at kunne komme til  at downloade igen. Jeg er lige flyttet til ny bolig, og jeg kan ikke få lov at downloade med hverken Transmission eller Vuze. Finder massere af peers og seeders - men VUze henter ikke. Har åbnet porten igennem routeren, slået alle firewalls fra, men lige meget hvad så når jeg kører NAT testen får jeg bare "NAT error xxxxxxxx - your computer refused" - har prøvet alt - og mit sidste bud er at det er "The Man" der er skyld i mine problemer. Da bygningen er ejet af kommunen tænkte jeg det måske kunne være en ekstern server der blokere for mig. Er der noget jeg kan gøre. Opsætningen at netværket hedder Min mac -> Trådløs Belkin router -> DSL stik i væggen de der typiske virksomheds-udgange - har ikke fået meget søn de sidste to nætter - og ville virkelig værdsætte al den hjælp i kunne byde.

På forhånd tak - Æsop

Offline neis

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 19
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: flammevagt problemer
« Svar #29 Dato: Dec 16, 2009, 14:28 »
smider mål ind når jeg renser fyr næste gang. med hensyn til pladener den ude hver gang jeg renser og spjældet står totalt åbent.