jeg har inden jeg monterede kedelen haft den gjort ren helt i bund med både mejsel og gasbrænder... den så mildets talt meget hærget ud indvendigt. jeg har bestilt nogen røggas temp. følere men de skal lige lande fra Hong Kong. det tager dog lidt længere tid end med post DK.
til michael så ser det jeg har indstillet nu ikke helt skidt ud, den danner dog stadig lidt "kage" i herden som "blæser rens" ikke kan fjerne, men det er ikke værre end at jeg selv kan skrebe det ud en gang om dagen. jeg skal alligevel ned og kigge til den.
interface bliver bestilt idag regner jeg med.
og de plader jeg puttede i igår, skal vidst være af lidt sværere gods, jeg tog den nemme måde og tog en rest karroseriplade der lige stod. og så en gang "brandvat" men pladen den er ikke tung nok til at holde sig på plads den bliver "blæst" væk, så jeg skal lige have tæmmet den onde ulv

... så jeg overvejer et vinkeljern. der er ligesom en "hylde" som det kan stå på.
fyret kører heletiden, men kun nede på ca 10% det er kun når vi har været ibad at det begynder at lave noget.
der er en varmtvands spiral indbygget i kedelen, ville det være en ide at tage den ibrug? eller ville det ødelægge trykket på det varme vand mere end det ville gavne?
for at uddybe lidt hvilken kedel der er tale om så er det en OPOP 418H men.... det er den gamle model med det store højtsiddende hul. samt i lågen på fronten er der en manuel træk regulator, til den fidus med stangen og en kæde, og så er der som sagt en varmtvandsspiral.