Hej Alle
jeg har en V6.34 scotte
mit problem er ujævn fremføring af piller til den interne snegl
den externe snegl køre 3-4 gange uden der kommer piller frem (ned i faldskaten)
jeg har forsøgt at sænke sneglen så langt ned jeg kan men det har desvære ikke hjulpet ( gik fra ca 55 grader til ca 35 graders hældning )
jeg har interface på og jeg får det helt dårlig af at se på min iltmåling og Lux måling (kun visning pt men vil meget gerne ha den til at styre men er umulig med så ujævn fremføring ) og den er umulig at indstille med blæser
jeg har gået og tumlet lidt med hvad jeg kan ellers gøre
1. Hæve min silo 30-40 cm for at få mindre hældning , evt bore nogle huller i sneglen til at fjerne smuld
2. Sætte en Kerne i Sneglen de øvereste 30-40 cm ( sneglen er ikke fyldt med piller helevejen alligevel og de kunne godt pakkes lidt nemmer )
3. Lave en Afvejning med en vejecelle ( lidt mere kompliceret ) , jeg er elektrikker og har adgang til div hjælpemidler og kan nemt programmere en PLC
4. lave en extra snegl der ligger vandret og har en mini beholder med et par følere og PLC
jeg har også tænkt på hvad der evt kan være af udlemper
til 1. Meget besværlig at fylde piller på siloen , beholder med let antændelig smuld
til 2. Der kan dannes meget mere smuld og pillerne kan sidde fast og pakke sneglen
til 3. Dyr Løsning , kræver Vejecelle , PLC , Evt. Luftcylinder
til 4. Dyr Løsning , kræver extra Snegl med Motor , lille Pille Beholder , Føler, PLC
er den nogen derude der har haft/har samme problem og hvad har i lavet for at få en mere stabil pille fremføring ?