Hej Claus,
Tja, jo længere man kommer væk fra kilden, jo mere bliver fakta erstattet af gætterier og rygter
Du kan da få lidt data omkring v10'eren her fra mig:, den har:
- 6 stk. 230 VAC udgange (udover dem til intern- og ekstern snegl, blæser og el-tænder)
- 8 stk temperatur indgange (alle NTC, undtagen den til skakt og røggas som kan være KTY eller PTC)
- 4 stk puls indgange (ligesom den kendte pulsindgang til flowmåler)
- 2 stk kontakt (ligesom den kendte ekstern kontakt)
- 1 stk ilt-sonde indgang
- 1 stk sol indgang

De mange ind- og udgange giver flere muligheder end der er funktioner til lige nu, men der skal helt sikkert nok blive brug for dem, med den kreativitet vi brugere stiller for dagen

Det med netforbindelsen er ganske smart, specielt når man skal opdatere softwaren for at få adgang til de smarte nye funktioner (som helt sikkert kommer).
Det er slut med udskiftning af chip for at opgradere, man trykker bare på download knappen, og vupti, efter et par minutter er styringen opdateret

Om der bliver en pris for at være tilsluttet StokerCloud og for at kunne opdatere software ved jeg ikke, og NBE har mig bekendt ikke nogen fastlagt strategi for det, så det du hører/læser må bare være rygter.
Hilsen
Michael
Hej Michael.
Der er så mange der skriver vomkring at gå på nettet med den.
Så er der webserver i og så er der ikke . Så kommer det til at koste 300kr om året med stokercloud og de skruer garanteret prisen op til 1000 kr for hvad skal man ellers gøre og man kan ikke selv trække data ud osv osv.
Du ved hvordan folk kan køre rundt i ting som ikke er fakta.
Især på stokerpro kører der en masse.
Det er derfor jeg efterlyste at NBE satte noget på deres hjemmeside .
Og helt ærligt det der med nettet er det jeg går mindst efter.
Jeg har nemlig desperat brug for flere porte. Så V10.0 vil være guf for mig
MVH
Claus