Go' morgen Claus & Kenneth,
Jeg er meget enig med Claus i at justering af mætninger i stedet for autoberegning er en mulighed

...man skal vide hvad man gør og man skal have forstand på indstilling af forbrænding, men det fungerer altså.
Autoberegningen er en bekvem løsning som fungerer fint i måske 95% af tilfældene, men nogle gange giver det problemer med for mange piller i højlast.
Claus' forklaring på hvordan man løser problemet uden autoberegning er egentlig korrekt og man kan læse ud af det at han har forstået forbrændingsteknikkens grundelementer

Jeg vil dog sige at det du reelt gør ikke er andet end det der ville ske hvis du lod autoberegningen være slået til og så reducerede effekten.
Lader du autoberegning være slået til og blot ændrer effekt-tallet lidt ned, vil du se at mætningerne falder.
Det giver færre piller på herden i højlast og altså samme resultat som din beskrivelse, men har den lille finesse at senere justering af piller pr. 6 min. ikke vil spolere justeringen.
Der er ikke flere muligheder for at justere forbrændingen uden autoberegning, det er blot en anden måde at gøre det på

Hilsen
Michael
Godmorgen kenneth.
Der er noget du har fået lidt galt fat i :-). Får du mange piller på herden hjælper det intet at skrue op for luften andet end den blæser dem i skuffen og at du får brændt aske sammen til en kage.
Og det har ikke noget med at genopfinde 4.xx at gøre . Grunden til at man ikke har fjernet muligheden for at styre mætningen manuelt er netop at man kan regulere individiuelt og derved opnå en bedre forbrænding.
MVH
Claus