Hej Søren og Martin,
Jeps, du kan fint regulere temperaturen i huset via shunt ventilen

...hvis ellers den er lavet som den skal

Den type shunt som der her er tale om er ikke det vi bruger for at hilde returtemperaturen høj nok, tværtimod.
Det er den slags shunt som man har brugt i rigtig mange år, helt tilbage til koksfyr og tiden før termostatventiler

Det var den tids løsning på at have en høj nok temperatur til VVB'en og så en regulerbar fremløbstemperatur til radiatorerne, uden termostater men blot med manuelle haner.
Ideen er at man
efter fremløbet til VVB'en, sætter en shuntventil der shunter
returvand ind i fremløbet og derved reducerer fremløbstemperaturen til radiatorerne.
Det kræver at pumpen er korrekt placeret i forhold til shunten, og i praksis kræver det nok to pumper for at få de to shunt kredse (den til varmen og den til returen på kedlen) til at fungere.
Derfor kan jeg ikke rigtigt se ideen i ikke bare at bruge termostaten i din blandekeds til gulvvarmen og styre det via den.
...det gjorde jeg faktisk her i huset indtil jeg fik råd til at betale den formastelige sum Søren (Levi) kræver for en trådløs termostat og telestater

Hilsen
Michael
PS. Det fungerer fantastisk med trådløse termostater og telestater, Søren har sgu' indimellem ret

Du kan jo køre kedeltemperaturen ned så det passer... MEN, det er jo lige det der med at du ikke må få kondens i kedlen... men du kan jo se hvor langt den kan gå ned før det bliver et problem.