At varme hele huset gennem VVB er ikke en reel mulighed
Det er ikke rigtigt! Selvfølgelig kan man ikke varme huset op gennem varmtvandsbeholder, men du kan absolut holde rørerne frostfrie ved evt. driftstop. Har en bekendt med brændefyr og akkutank, som netop bruger denne mulighed, da brændefyret jo i princippet har mange driftstop, hvis man ikke er hjemme til at fyre. Omend dette er en dyr løsning, har jeg ikke nævnt

Nu er der ikke er ret mange driftstop på pille fyr. Man har jo heller aldrig haft backup dengang man kun havde f.eks olie fyr. Så der er ingen grund til at lave anlægget på den måde.
Skriver jeg så og har stadig mulighed for at tilkoble mit tidligere olie fyr.

Dette har dog kun været nødvendigt én gang på 2 år. Det var da eltænderen stod af. Og den blev leveret som lyn og torden dagen efter.
Personligt har jeg til sommer drift et digitalt uge ur,(som MHES vistnok har rådet mig til engang

) som jeg sætter til at starte en times tid før vi normalt skal bruge det varme vand. Det er to gange om dagen. Desuden er cirkulationspumpen styret af en termostat i kedlen, så den kun kører når der er varme på. Jeg måtte også montere en kontraventil lige over varmtvandsbeholder(den står i kælder) da den ellers blev afladet lidt for hurtigt. Det fungere uden problemer og forbrug er ca 3-4 kg pr. døgn.
Uret fik jeg af en kølemontør, som kommer på mit arbejde. Godt nok brugt og uden backup (derfor det blev skiftet) men prisen taget i betragtning såå.
Det er nok smags sag hvordan man laver det. Og tror ikke det ene er mere rigtigt end det andet. Behovet er jo også individuelt fra familie til familie.