Hej Michael,
Jo, desværre er det du opfordrer til fusk

...al den stund at du
ikke er i stand til at konstatere om der er overgang i et varmelege ved at se på det.
Som jeg beskrev kræver det måleinstrument der måler med en spænding på mellem 500 og 1000 volt at teste om isolationsmodstanden er i orden.
Det kan være en keramikperle/-ring der er revnet inde i varmelegemet, og det har du ingen jordisk chance for at se.
Fugt inde i varmelegemet er vist en gang ammestuesnak, det er i hvert tilfælde ikke noget der er holdbart at relatere sig til.
Hvis HPFI relæet slår fra, er isolationsmodstanden laaaangt under de krævede 5 Mohm, så at bruge det som rettesnor er helt kontant fusk

Elektricitet er ikke noget man fusker med, det er sgu' alvorligt.
Du redder ikke nogen el-tænder med dit forslag, heller ikke en søndag i påsken eller pinsen.
Fejler el-tænderen, ved at HPFI-relæet slår fra, skal den kasseres, og hvis man ikke har en anden at erstatte den med, så tænder man op med en spritblok, en varmepistol eller hvad man nu kan finde.
Hilsen
Michael
Man fusker ikke med el-installationer kan tænde op med en sprit blok.
Man fusker ikke med el-installationer
Hvis et varmelegeme kan "trække fugt" er det konstrueret eller fremstillet forkert skal kasseres.
Isolationsmodstanden skal være mindst 5 Mohm, som er en absolut mindste modstand.
Den skal måles med en spænding på mellem 500 og 1000 volt, og der er altså en grund til at sådanne krav findes.
Jeg gentager gerne...
Man fusker ikke med el-installationer
...og man opfordrer slet ikke til det...
Hilsen
Michael
Jeg opfordre ikke til fusk.
Jeg fortæller hvordan man måske kan rede en eltænder søndag eftermiddag.
Ja er der synlige skader, eller slår den relæet efter opvarmning, skal den skiftes.