Grunden til at den går ned i ydelse, mens temperaturen går op, er fordi energien ikke bliver afsat nogen steder. Der er muligvis lukket for alle gulvvarmekredse og motorventilen til varmtvandsbeholderen er lukket. Derfor cirkulerer vandet ikke, og temperaturen stiger i kedlen.
Fyret stopper fordi temperatur er opnået, så det er ikke fordi der kommer alarmer.
Jeg har en smedegaard pumpe ved fyret, som kører på 10 W konstant, derudover har jeg en Grundfos Alpha 2 15-60 pumpe til gulvvarmestyringen, som står til konstant differenstryk på mellemste niveau. Jeg har dog min tvivl om pumpen kører som den skal, da jeg synes at den kører ved ret høj effekt konstant. Højest mulige effekt på pumpen er 34 W, og den kører nærmest konstant med 33 W. Jeg er i tvivl om pumpen har været udsat for kavitation, og at der derfor er sket noget med den. Jeg synes nemlig ikke, at pumpen kørte med så høj effekt i starten.
Er der åbent for den korteste kreds alene, som er 15 meter, så kører pumpen ved 16 W, hvilket jeg synes er meget højt, da den laveste effekt på pumpen er 4-6 W mener jeg.
Der står 0 grader retur, fordi jeg ikke har returtemperaturføler monteret. :-)