Hej Joachim,
Nu ser det meget bedre ud

Til orientering har jeg lavet følgende ændringer hos dig:
- Vejrkompenseringsventil sat til "Reg." under VVB-drift
- Max. effekter under vejrkompensering justeret
- P-led under vejrkompensering justeret
- P-led under normaldrift justeret
Dem væsentligste ændring i dette tilfælde er vejrkompenseringsventil sat til "Reg." under VVB-drift, så fyret ikke vender tilbage til en totalt lukket blandekreds efter VVB-drift.
At sætte vejrkompenseringsventilen til 100% åben efter VVB-drift viste sig blot at udskyde problemet med stop pga. "Temperatur opnået", da blandekredsen med fuldt pben ventil blev for varm og derfor lukkede helt, hvorefter vi havde samme problem med at den åbnede for langsomt

I bund og grund tror jeg egentlig at problemet ligger et helt andet sted...
Du har et 30 kW fyr fordi dit hus aftager en hel del varme, men du har en VVB som ikke rigtigt aftager noget i samme stil.
Når du så bruger en 3-vejs ventil til VVB-prioritering, skifter du faktisk fra et stort forbrug til et meget lille forbrug og tilbage til et stort forbrug, hvilket er lidt en udfordring for styringen, specielt når det kombineres med vejrkompensering og VVB
ikke på streng (altså 3-vejs ventilen lukker for fremløb til vejrkompenseringen under VVB-drift).
Jeg tror at en kuglehane parallelt over 3-vejs ventilen mellem "fremløb fra kedel" og "afgang til hus" ville løse problemet

Det ville give dig muligheden for at skifte mellem 2-vejs og 3-vejs drift til VVB'en, sådan at den i fyringssæssonen ikke skifter mellem hus og VVB, men blot kobler VVB ind eller ud af kredsløbet.
Det vil gøre at skiftene imellem varmeforbruget bliver mindre og vejrkompenseringskredsen kan køre "uforstyret" mens VVB opvarmes.
Hilsen
Michael