Hej.
Jeg har et problem med afvejningen af piller på mit fyr. Jeg synes at afvejningen er ret lav, og som I nok kan se, hvis i går ind og kigger på mit fyr, så står afvejningen på 220 gram/6 min. Jeg har dog været ude for at afvejningen kun viste 135 gram, hvilket ikke engang kan tastes ind i styringen.
Med denne lave ydelse, er det meget svært at lave en ordentlig regulering og justering, idet snegleydelsen kun skal svinge en lille smule for at lave store udsving i pilletilførslen under drift.
Fyret er sat i drift i september 2015, og er derfor ret nyt.
Lige for tiden bruger jeg Barlinek F1 8 mm træpiller, og har haft afvejninger på omkring 500 gram og ned til de føromtalte 135 gram, hvilket naturligvis skaber lidt problemer. Umiddelbart synes jeg at de er tilpas korte og ensartede til at det ikke burde være det, der kunne være problemet.
Hvad kan årsagen til dette være?
- Er kondensatoren allerede ved at være færdig?
- Er træpillerne for hårde eller for store? Burde jeg køre 6 mm?
- Er der andre forhold der kan gøre sig gældende?
- Er gearmotoren til den eksterne snegl for lille? (8 rpm, 60 W)
Til info, var jeg for halvanden måneds tid siden ude for at have fået en "Alarm - Ingen brændsel". Ved nærmere undersøgelse viste det sig, at pinolskruen på den interne snegl havde løsnet sig, og derved var sneglen faldet af akslen på gearmotoren. Kan dette have noget med træpillerne at gøre?
Jeg ser frem til at høre, hvad I tænker.
Mvh. Matthi.