@michael f /NBE
Jeg er lidt i vildrede.
Loven foreskriver at der skal være en mekanisk overkogssikring i forbindelse med vores fyringsanlæg, og at disse ikke selv må kunne koble ind, men kræver mekanisk manuel genindkobling.
Hvordan virker den elektroniske overkogssikring? og hvorfor er den der? er det mig der overser noget! eller har man glemt den elektroniske overkogssikring i manualen?
Er det en ekstra føler? eller er det programmering af kedelføleren?
Jeg var sikker på at jeg kun havde én mekanisk overkogssikring i min styring, i og med at den ikke afbryder spændingen til styringen som i "gamle"dage, men går ind på sin egen klemme, kan man holde liv i displayet, der så kan komme med informationen om at overkog er udløst. Det har yderligere en fordel at fyret stadig er på nettet, og man kan logge data til fejlfinding både før og efter udløst overkogssikring!
@stangstedlund
Hvis det forholder sig som jeg mener, og du ikke skal mekanisk genindkoble, så er der nok noget galt. Der findes en kombi overkogssikring/driftstermostat, hvis det er sådan en du har siddende kan fejlmontage være problemet! men der kan også være en løs forbindelse, som giver informationen "overkog" i styringen