Forfatter Emne: Masser af problemer.  (Læst 17999 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline stampe169

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 45
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Masser af problemer.
« Svar #30 Dato: Jan 24, 2018, 16:42 »
Ny vejning siger 1400g, det er da en forskel, så må vi se hvad der sker, så burde den da levere mere.

Mvh
Frank

Offline stampe169

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 45
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Masser af problemer.
« Svar #31 Dato: Jan 24, 2018, 17:06 »
Bemærkede under afvejning af piller at de kommer ikke i en jævn strøm selv om sneglen kører jævnt, spekulere på om om sneglen står for højt med hovedet så de triller lidt retur.

Mvh
Frank

Offline ½mylund

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 563
  • Respekt optjent: +17/-6
  • Vil dit fyr ikke spille lad Hald det indstille
Sv: Masser af problemer.
« Svar #32 Dato: Jan 24, 2018, 18:04 »
Hej Frank

Uens dosering kan skyldes lidt smuld. Lav 3 eller 4 afvejninger ta gennemsnit (husk kontrol af vægt med en pose sukker)
Tøm silo ved lejelighed og rens snegl tjek også udløb på snegl, har set en plastpose, en snor, en legetøjs bil  ;D

Mange indstillinger er nemmere fra nettet  ;) Husk Udvidet tekniske indstillinger under menu setup

Hvis du synes den ikke doser ens kan du godt sætte minimum dosering op på 15-16 gram (fyret regner det selv ud)

Ved der er flere med 10 kw der bruger de tal helt uden problemer

½mylund
½mylund
NBE Scotte 10 kw Blackstar BS 1016 ver. 6,85
Metalbestos Multi 50 130mm stålskorsten kompressorrens ,stokerkontrol ver. 3,50
160 m2 i 2 plan 160 L. vvb
Nilan comfort Top 300 ventilation
Års forbrug 5250 kg german pellets 6mm
½ godt isoleret hus

online data http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=haldmylund

Offline sten

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 125
  • Respekt optjent: +1/-0
  • Opvarmet 123 m2, 2 - 3 tons forbrug årligt
    • Sten Andersen
Sv: Masser af problemer.
« Svar #33 Dato: Jan 24, 2018, 18:23 »
Jeg tror denne tråd er et meget godt eksempel på de massive problemer der stadig er ved at have et pillefyr. Vi er måske forvente i dag, med vejledninger til alt mellem himmel og jord, men pillefyr er ikke for almindelige mennesker som blot ønsker sig en stabil varmekilde. Der er simpelthen for mange ting som kan gå galt, alarmer som kan indikerer tonssvis af ting, og alligevel ikke det rigtige. Nej, jeg skal aldrig have pillefyr igen - det er simpelthen for svært.. At stå i timevis og studerer fyret, og som noget af det første, om morgenen at tænke på om fyret er gået ud!! Nej tak..
« Senest Redigeret: Jan 24, 2018, 18:58 af sten »

Offline Skrot1

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 689
  • Respekt optjent: +29/-25
Sv: Masser af problemer.
« Svar #34 Dato: Jan 24, 2018, 19:05 »
Det er jo dit valg,og din erfaring... jeg har ingen problemer med mit bs1016... det kører som et oliefyr, fylde piller på, rense4 gange årligt....ingen problemer på 3, 5 år .... kun skiftet et varmelegeme.... super fyr!
Woody 10 kw.V10, BS1016 kedel,  U-herd, trækstabilisator,  med iltstyring og kompressorrens, version 10.525, 130. mm. stålskorsten. 6 mm piller . https://stokercloud.dk/v3/#/65018/main-page

Offline ½mylund

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 563
  • Respekt optjent: +17/-6
  • Vil dit fyr ikke spille lad Hald det indstille
Sv: Masser af problemer.
« Svar #35 Dato: Jan 24, 2018, 19:09 »
Jeg tror denne tråd er et meget godt eksempel på de massive problemer der stadig er ved at have et pillefyr. Vi er måske forvente i dag, med vejledninger til alt mellem himmel og jord, men pillefyr er ikke for almindelige mennesker, som blot ønsker sig en stabil varmekilde. Der er simpelthen for mange, ting som kan gå galt. Alarmer som kan indikerer tonssvis af ting, og alligevel ikke det rigtige. Nej, jeg skal aldrig have pillefyr igen - det er simpelthen for svært.. At stå i timevis og studerer fyret, og som noget af det første, om morgenen, at tænke på om fyret er gået ud!! Nej tak..

Hej

Ja der er mange der ikke har fået en ordenlig vejledning ved køb  :(

Men hvis man bruger gode piller uden smuld, renser regelmæssigt og ellers vedligeholder, køre det helt uden problemer  ;) 

Da vi havde oliefyr kom vi tit op til et koldt hus, og det kostede ca. 1800 kr. om året i service (lovpligtig tror jeg nok)
 
Bare fordi man får pillefyr forsvinder service jo ikke, mange har kørt i 5-6 år uden at røre nogen ting udover at rense

Så der skulle jo nok være til at betale en servicemontør en gang imellem  :)

½mylund
½mylund
NBE Scotte 10 kw Blackstar BS 1016 ver. 6,85
Metalbestos Multi 50 130mm stålskorsten kompressorrens ,stokerkontrol ver. 3,50
160 m2 i 2 plan 160 L. vvb
Nilan comfort Top 300 ventilation
Års forbrug 5250 kg german pellets 6mm
½ godt isoleret hus

online data http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=haldmylund

Offline kigan

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 538
  • Respekt optjent: +11/-2
Sv: Masser af problemer.
« Svar #36 Dato: Jan 24, 2018, 19:14 »
Tro og der er del der sælger fyr uden at kunne vejlede rigtig i drift og bare overlader det til kunden at finde udad hvordan det virker.
Mvh Kevin
Mit fyr https://v16.stokercloud.dk/#kevinhan
RTB Phoenix 30 kw

Offline ½mylund

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 563
  • Respekt optjent: +17/-6
  • Vil dit fyr ikke spille lad Hald det indstille
Sv: Masser af problemer.
« Svar #37 Dato: Jan 24, 2018, 19:17 »
Ja du har helt ret derfor har nbe lavet dette tiltag
http://www.nbe.dk/service-besog-private/

½mylund
½mylund
NBE Scotte 10 kw Blackstar BS 1016 ver. 6,85
Metalbestos Multi 50 130mm stålskorsten kompressorrens ,stokerkontrol ver. 3,50
160 m2 i 2 plan 160 L. vvb
Nilan comfort Top 300 ventilation
Års forbrug 5250 kg german pellets 6mm
½ godt isoleret hus

online data http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=haldmylund

Offline sten

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 125
  • Respekt optjent: +1/-0
  • Opvarmet 123 m2, 2 - 3 tons forbrug årligt
    • Sten Andersen
Sv: Masser af problemer.
« Svar #38 Dato: Jan 24, 2018, 19:45 »
I har selvfølgelig nogle pointer i jeres argumentation, intet kommer af sig selv, og sådan skal det også være. Men tusindvis af nye ejere af et pillefyr, med problemer fra kælder til loft, vidner ikke om et produkt som er driftsikkert og pålideligt. Folk som er miljøbevidste og som har de allerbedste intentioner, men som bare ikke har et produkt som fungerer optimalt pga en sensor eller smuld, (hvor i al verden skal vi kontrollerer dette inden??), osv osv. NBE servicere kun i Jylland, og andre VVS yder ingen garanti efter et eftersyn! De vil blot afveje og rengøre fyret - hvor er vi så henne?
« Senest Redigeret: Jan 24, 2018, 19:51 af sten »

Online michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7550
  • Respekt optjent: +224/-178
  • Montør NBE
Sv: Masser af problemer.
« Svar #39 Dato: Jan 24, 2018, 20:20 »
I har selvfølgelig nogle pointer i jeres argumentation, intet kommer af sig selv, og sådan skal det også være. Men tusindvis af nye ejere af et pillefyr, med problemer fra kælder til loft, vidner ikke om et produkt som er driftsikkert og pålideligt. Folk som er miljøbevidste og som har de allerbedste intentioner, men som bare ikke har et produkt som fungerer optimalt pga en sensor eller smuld, (hvor i al verden skal vi kontrollerer dette inden??), osv osv. NBE servicere kun i Jylland, og andre VVS yder ingen garanti efter et eftersyn! De vil blot afveje og rengøre fyret - hvor er vi så henne?

Der kan altid opstå et problem.
Det afgørrende er så hvordan man får løst problemet, og hvor hurtigt.
Noget helt andet er når man vil nørde.
Det er denne tråd et glimrende bevis på, at så kan man komme langt omkring.
Løsningen har allerede været nævnt tidligere i denne tråd  :)
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline ½mylund

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 563
  • Respekt optjent: +17/-6
  • Vil dit fyr ikke spille lad Hald det indstille
Sv: Masser af problemer.
« Svar #40 Dato: Jan 25, 2018, 05:35 »
Hej Frank

Det køre da okay nu  ;)

Der er lidt med lys sensor, men den skal jo bare justeres lidt mere

Har du slukker din kalorifer ?

½mylund
½mylund
NBE Scotte 10 kw Blackstar BS 1016 ver. 6,85
Metalbestos Multi 50 130mm stålskorsten kompressorrens ,stokerkontrol ver. 3,50
160 m2 i 2 plan 160 L. vvb
Nilan comfort Top 300 ventilation
Års forbrug 5250 kg german pellets 6mm
½ godt isoleret hus

online data http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=haldmylund

Offline stampe169

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 45
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Masser af problemer.
« Svar #41 Dato: Jan 25, 2018, 06:07 »
Hej.
Ja den har jeg lukket for, med disse subtropiske varmegrader behøver selv en bimmer ikke en radiator :)

Jeg havde min snegl ude af siloen i går morges, derfor det lange stop, jeg borede huller i den for at det værste smuld kunne blive siet fra, havde set det trick på youtube, så også et hvor der var lavet en pillebremse som gjorde at pillerne ikke kunne falde ned igen, på hans video hævede han dem lodret op, men det bliver først noget der skal leges med når jeg holder med at fyre, angående smuld så ligge det altid i bunden af bigbags og jeg havde brugt ca 80kg af en ny så mængden af smuld er meget begrænset.
I forhold til din lux er min temmelig radikal, den komme til gengæld meget hurtigt op i forhold til før, din ligner jo en vejstribe i usa. :)

Mvh
Frank

Offline ½mylund

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 563
  • Respekt optjent: +17/-6
  • Vil dit fyr ikke spille lad Hald det indstille
Sv: Masser af problemer.
« Svar #42 Dato: Jan 25, 2018, 06:41 »
Hej Frank

Ja mit fyr køre helt okay  ;) det er helt magen til dit, bare med sommerrist og V6 styring (forgænger til V7 skal bare være koblet til en pc for at komme på nettet)

Har din lux altid drillet ?
Tjek for løse forbindelser både på print i brænder og styring. HUSK at slukke strømmen først  ;)

Hvis du har mod på det, kan du trække en ny ledning fra lys sensor og direkte til styringsprint (en alm. lampeledning er fin)
Bare som test.

Tjek iøvrigt at der er en god jordforbindelse i din installation og på fyr (måske schuko stikprop den giver ikke jord i dk)
 
Det er set før at elektrisk støj kan være problemet

Fint vi fik det til at køre,  :) man kan godt blive lidt træt af fyret når det driller. Men ofte er det fordi man ikke giver fyret de rigtige betingelser, og måske ikke helt forstår des virkemåde til fulde  ;)

Men som mit slogan siger: Vil dit fyr ikke spille lad Hald det indstille  ;)

½mylund

½mylund
NBE Scotte 10 kw Blackstar BS 1016 ver. 6,85
Metalbestos Multi 50 130mm stålskorsten kompressorrens ,stokerkontrol ver. 3,50
160 m2 i 2 plan 160 L. vvb
Nilan comfort Top 300 ventilation
Års forbrug 5250 kg german pellets 6mm
½ godt isoleret hus

online data http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=haldmylund

Offline stampe169

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 45
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Masser af problemer.
« Svar #43 Dato: Jan 25, 2018, 10:15 »
jeg er også super glad for hjælpen, den kørte jo også fint efter at en på stokercloud lavede nogle justeringer i efteråret 14 hvor han bemærkede at den ikke kørte korrekt, vvs manden der monterede det hele havde ikke engang justeret ventilerne til gulvvarmen, det var noget jeg fandt ud af i 15 da der var så uens varme og forbruget var minimalt, derefter har jeg bare renset, monteret kompressorrens, pelvac og så opdateret software, har så opdaget at massage af diverse ventiler er en god ide, men ellers var det den sidste opdatering der lavede ged i systemet, men vil lige lege med lysføler og stumperne er kommet så det kan jeg også begynde på når vejret tillader det, har opdaget at den skamolplade der er i toppen ved lemmen er gået i stykker så den skal også skiftes.

Endnu engang tak for hjælpen.

Mvh
Frank

Offline ½mylund

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 563
  • Respekt optjent: +17/-6
  • Vil dit fyr ikke spille lad Hald det indstille
Sv: Masser af problemer.
« Svar #44 Dato: Jan 25, 2018, 11:13 »
Hej Frank

Hvis man kigger loggen kørte du v 7,0663 og 7,0664 i sep og nov og dec. du opdatede først til 7,0665 8 jan 2018

Nu kan vi desværre ikke se forbrugs grafer mere efter reset  :'(

Men jeg så dem før reset og det kørte fint til hen først i dec. Pludselig begynder den at lave vvb mange gange om dagen  ???

Og som jeg spurgt om først i tråden hvad der styre vvb. Måske en ventil der også hænger der ?

Men Jeg tror kun du har en alm. fremløbs ventil på vvb, så fyret laver varmtvand altid. Så jeg vil droppe vvb priotering
Hvis du havde en 2 eller 3 vejs ventil var det en anden snak

Mhes har skrevet en masse om vvb det er vær at læse http://mhes.dk/Fyr_med_VVBx.pdf

summa summarum jeg tror ikke det skyldes software. Men andre omstændigheder såsom meget smuld i tanken/snegl
slidte kondensatorer dårlig gearkasse, en kalorifer der trækker varmen ud af anlæg og snyder en vvb til at bede fyr om at lave varmtvand. osv. osv.


Men pyt nu med det, bare ingen af os fryser  ;)

½mylund
« Senest Redigeret: Jan 25, 2018, 11:22 af ½mylund »
½mylund
NBE Scotte 10 kw Blackstar BS 1016 ver. 6,85
Metalbestos Multi 50 130mm stålskorsten kompressorrens ,stokerkontrol ver. 3,50
160 m2 i 2 plan 160 L. vvb
Nilan comfort Top 300 ventilation
Års forbrug 5250 kg german pellets 6mm
½ godt isoleret hus

online data http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=haldmylund