Forfatter Emne: Nybegynder: Skift at træpille-leverandør og uforbrændte træpiller i askeskuffen  (Læst 10206 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-287
Skrot1 Undlad at læse og kommentere på dette indlæg, for alles skyld, se bort fra det.


Det hele virkede PERFEKT med træpiller fra DK brændesalg. Dem var jeg fint tilfreds med, ud over at der var for meget smuld.

Fyret går ikke pludselig i stykker fordi at jeg skifter træpille-leverandør.

Jeg synes at det er voldsomt at ombygge fyret (udskifte herden) pga. dette.


// Per.

Lige netop, men jeg skal ikke have sagt noget. I min verden er det jo kun pillerne der er skiftet, de behøver en anden luftregulering, så er der ingen grund til at kigge på havelågen!

En anden ting der kan have indvirkning på indfyringen, (den mængde piller der faktuelt kommer ind i herden) er hvor meget der er i magasinet.
I mit tilfælde tog det noget tid at finde ud af jeg faktisk har en forskel på over 20% hvilket jo bestemt ikke er uden indflydelse på afvejning og indstilling.
En forudsætning for ensartet fodring og indfyring er også en fungerende kondensator på ekstern snegl, men vi forudsætter den (stadigt) er fungerende.

Jeg ville gå systematisk til værks, der kan næppe være en fugl tilbage i området med det plaffen løs.

Gerne med halvt fyldt magasin der fyldes op så niveauet er det samme under hele reguleringen.

Slå O2 regulering FRA!
Begræns ydelsen til 10-50%
Indstil blæseren i hak af 1-2 på de 2 laveste trin indtil du har en røgtemperatur omkring 80-100grader.
Lad fyret køre til imorgen.

Se på asken, og juster blæseren på de 2 nederste trin udfra den på de 2 niveauer til asken er fin.
Det tager nok et par dage, og inden hylekorret går igang om O2% osv. så tænker jeg at det er en overvejelse værd om det ikke er på tide at gøre noget andet i stedet for at blive ved i samme spor og forvente en ændring der ikke er basseret på held.

Og til dig der godt ved hvem du er. Husk du lovede alt og alle at undlade at kommentere på min indlæg, nu er det tiden at vide jeg tog fejl om intellektet holdt til at stå fast på det.
« Senest Redigeret: Jan 31, 2020, 13:20 af 383CI »
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline Skrot1

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 689
  • Respekt optjent: +29/-25
383ci stop dig selv, har du nu igen drukket af natpotten :))
Woody 10 kw.V10, BS1016 kedel,  U-herd, trækstabilisator,  med iltstyring og kompressorrens, version 10.525, 130. mm. stålskorsten. 6 mm piller . https://stokercloud.dk/v3/#/65018/main-page