Hej.
Jeg tror jeg er nået til slutningen af min nye erfaring med mit Blackstar/V7 fyr

Det begynder at kører som det skal er jeg ret sikker på. Jeg fik igår kalibreret lambda, og har kørt med ilt styring på VIS i godt et døgn nu, og der ser ud til at den følger "ca værdier" ret godt. Flammen ser pæn ud ved 10/50/100. Der dannes stadig lidt slagger på herden ved længere tid, men kompressor rens tager det 100%.
Jeg har monteret røgføler lidt skråt ned oppefra, ca 10 cm fra kedel, og 10 cm før træk stabilisator, bypass er åbnet ca 3mm for at hæve røgtemp lidt, jeg syntes den var meget lav.
Fyret er monteret med en stålskorsten helt til top, men på ydersiden udefra ved foden af skorsten, kan ses noget løbesod. Det skal siges at fyr har været vildt dårligt justeret af tidligere ejer, med dårlig blæser og forkert intern snegl position, alt det er rettet op på.
Jeg har tænkt mig at fjerne det sod der er der nu, og så holde øje på ny med den nye justering.
Kan jeg få en til lige at se lidt på min ilt graf, bare for at se om det ser ud som det skal inden jeg prøver at slå iltstyring til

Tak for et super forum, og god hjælp

Forhåbentligt bliver mine spørgsmål mindre fra nu af

/Jacob