Hej Anders
Ja, det var surt med pumpen, den var ikke særlig gammel (og nu har vi endnu mindre varme).
Nå, men det kræver jo en endnu hurtigere løsning på problemet.
Det gik op for mig at Alpha er en fællesbetegnelse for disse pumper, og det selvfølgelig var typen du spurgte til. Der er (eller var) en 25-40-80 pumpe (ikke sikker på hvad 80 angiver). Den blev indkøbt fordi den VVS'er der rådgav mig sagde at den var tilstrækkelig (men uden at der er blevet lavet beregninger på det).
Jeg har siddet og kigget på dimensioneringen af dette anlæg. Jeg har brugt Altech Gulvcalc. som blev anbefalet af en anden på dette forum.

Jeg håber der er rigtigt? Der er nogle ting jeg er i tvivl om:
1: Den anden kolonne der hedder "m" (hvor der står 19 i første række) - hvad er det? Det passer ikke med den samlede rørlængde.
2: Flow i l/min stemmer ikke særlig godt overens med resultaterne fra et gulvvarmeprogram fra Danfoss (se skema nedenfor)?

3: Nødvendigt pumpetryk angives som 2,509mVs. Dette er åbenbart noget andet end rørtabet - hvis jeg lægger disse tal sammen får jeg 5,9mVs?
4: Jeg er ikke sikker på hvad delta T skal sættes til?
Pumpekapaciteten angives til 1680 l/t. Jeg kan se at min pumpe er opgivet til 3420 l/t - så det burde jo være rigeligt (selv om den samlede rørlængde er 726m). Jeg ved ikke hvordan de 2,509mVs hænger sammen med pumpebetegnelsen på 25-40?
Jeg kan slet ikke se hvordan de tal du opgiver hænger sammen (120m rør eller 200 kvm gulvvarme). I mit tilfælde er det samlede opvarmede, gulvareal 167 m2 (altså en del under de 200m2), men rørlængden er 726m som jo er langt over de 120m? Jeg mener man regner med 3,42 m slange pr m2 - det bliver minium 684 m slange uden tilledninger for 200m2 gulv.