Her er bæstet
http://www.rec-indovent.se/wp-content/uploads/freddy_manual.pdf
Er det den du har købt brugt Frank Chr. eller?

Må erklærer mig enig personen, der skriver følgende
Hej,
Sådan lige-over regnet, så går der 2 kg træpiller på 1 l fyringsolie, så du vil altså komme til at bruge ca. 2 tons træpiller om året 
Når du nu linker til absolut-træpiller, så skal jeg lige gøre dig opmærksom på at prisen er afhentet i Tyskland 
...det er nemlig træpiller med lav tysk moms, så du skal lige tillægge transport.
Tommelfinger-regel er at træpiller koster ca. 2 kr pr. kg +/- 
Så er der straks nogen der siger at de kan købe til 1,5 kr. pr. kg eller sådan noget, hvis de selv henter på naboens trailer eller køber 36 tons på en trailer fra Letland, men i snit ligger det altså deromkring 
Så kommer der så noget helt andet...
...nemlig om du kan få fornuftig drift med et træpillefyr når dit varmebehov er så lavt.
Jeg ville måske se efter en varmepumpe i stedet, enten jord-til-vand eller luft-til-vand
Hilsen
Mads Jensen
www.mikonomi.dk/penge/laan-penge/
Jeg er enig med dig Mads. alt for mange vender tuden mod tyskland for at købe "billigere"! Det er dog sjældent at det kan betale sig medmindre at man bor lige på den anden side af grænsen, for transportomkostninger vil der jo altid være lidt af, uanset om du køber i danmark eller nogle kilometre over på den anden side af en landegrænse. Det samme med sodavand, kød og hvad der ellers kan lokke os afsted.