Kompressorrens anser jeg for en nødløsning, den kan ofte redde dårlige piller og det at konstruktionen af brænderen kunne være bedre. Jeg kommer flere steder hvor det kører fint uden kompressorrens, men med mine piller kan jeg ikke undvære det, og det fungerer perfekt.
Jeg har lige monteret det på et anlæg med U-herd, også her virker det ganske fint, og vi måtte sætte rens ned fra 30 til 20kg hvilket var det helt rigtige interval med hans piller.
Du behøver ikke demontere kompressorrens, du kan bare lade være med at bruge det. Der er boret er hul i kompressorrens røret, så det erstatter det hul der er boret op.
Pille kvaliteten er meget afgørende.
Tak for svaret.
Med hensyn til kompressorrens så står den vist til som standard at vente 360 sekunder inden den fyrre den af, kunne man prøve at sætte det højere op, sådan at pillerne brænder mere ud inden den blæser? Eller kan det give andre problemer? Min erfaring er, at jeg egentlig har god glæde af den på 15-16 kg inden rens, men det giver bare så mange uafbrændte piller i askeskuffen 
Nu spørger jeg måske dumt, men det med pillekvalitet, det er vel ikke noget man kan spørge pille leverandøren om? Han vil vel altid sige at de er super gode
Er der noget man kan kigge efter inden man køber et vognlæs?
Uha, der findes mange tråde om pillekvalitet, og lige så mange forskellige meninger. Som du selv påpejer er det nok svært at spørge producenten. Man må læse andres erfaringer og prøve sig frem.
De fleste piller er testet og certificeret, men personligt er det min erfaring at to forskellige fabrikater der begge er f.eks DIN+ kan være meget forskellige.
Jeg har i en del år brugt Barlinek, her var kompressorrens overflødig og en kammerat bruger dem stadig og han har heller ingen kompressorrens. Den opgave jeg havde med barlinek var at jeg ikke kunne holde en ensartet afvejving, hvilket er noget jeg prioriterer højt. Mine forbrugsgrafer skal nemlig passe.

jaja, jeg ved det godt.. barnepjat

Hoved årsagen til at jeg bruger de hårde og slaggende Stampemøllen er dog hovedsagelig prisen. Vi er 3 der aftager et helt træk som vi får når der er sommer udsalg, vi plejer at holde ton prisen omkring 1400kr, og da de hårde piller max giver mig 10min ekstra arbejde pr ton, så er det for mig en god timeløn.
Det kommer også an på hvor man bor. Vi bor i Zone 1

= billige fragt priser når pillerne har været et smut over grænsen.