Godmorgen.
Nu nu har jeg tjekket lidt på nogen tal.
Ved 100%
KW on off 3,625 gr pr sek x kørseltid periode sek pr time pr døgn
30 8,3 8,7 30 17 6,354 kg 152,496 kg
29 8,0 9,0 29 17 6,142 kg 147,412 kg
28 7,7 9,3 27,91 17 5,911 kg 141,872 kg
Ved 50% (til Sophus fordi jeg ved han ikke kører så højt i % lige pt)
30 8,3 25,9 do 34,2 3,150 kg 75,60 kg
29 8,0 26,1 do 34,1 3,062 kg 73,49 kg
28 7,7 26,3 do 34,0 2,947 kg 70,74 kg
Det vil sige at kører vi 100% er der er forskel på 30kw til 28kw på 10,624kg pr døgn og nu ved jeg fra afvejning ala bjarne at der er 435 gr i forskel fra 6.78 30kw til 6.69 30kw ,så det betyder at 6,69 bruger 10,440kg mindre end 6.78 i 30kw .
Altså 6.78 i 28kw mode passer med pille mængden i 6,69 30kw.
Derfor ingen pillebunke mere :-) .. Stadig en del aske på herden men det betyder ikke så meget og det er blevet bedre efter jeg har sat rens 10-7-90 .
Så jeg tror at problemet er løst ved bare at stille 30kw ned til 28kw . Det betyder ikke noget om den står på 28 eller 30 ,for hvis 141 kg var mængeden for at køre 30kw i 6,69 så er den det også i 6.78 når den står på 28kw. Muligt at mester pedersen har ret i at NBE har forsøgt at kompensere for udnyttelses % i 6.78. Det er rigtigt og godt tænkt men det holder bare ikke når den ikke kan brænde det af.
Jeg må igen på det kraftigste påpege at disse tal er for 30 kw og jeg ikke kender noget til 10-16 og 20kw . Men slås man med lign problem så vil jeg opfordre til at lige tage 1 til 2 kw ud af fyret og ikke pille ved noget for lige at sammenligne hvordan det kører. Så kan man jo stille luften ind bagefter hvis det bare kører :-)
Men nu har jeg styr på det som jeg så var den største udfordring ved at skifte til v10.030 så nu skal jeg bare finde tiden til at gøre det.
Vil dog stadigvæk opfordre NBE til at indfører de ekstra indstillinger der var i 6.69 til v10 :-) Det gør tingende lidt nemmere at stille ind jo flere parametre der er at stille på :-)