Ja, problemet kan godt ligge i den 1/2" termostatventil, det var netop det jeg påpegede i et af de første indlæg...
...hvis du tager termostathovedet af og lukker den manuelle hane ved kontraventilen, så kører din gulvvarmekredse på "rent fremløbsvand".
Hvis det stadig giver "kold retur", så er der en eller anden blokkering i enten fremløb eller retur

En for lille termostatventil er f.eks. sådan en blokkering

Jeg har ikke været opmærksom på størrelsen af ventilen, men det er godt set

Inden du begynder på ombygning til 3-vejs termostatventil, andre/større pumper osv. så burde du skifte termostatventilen til minimum 3/4".
En måde at kontrollere om det er termostatventilen der er problemet er at lukke for alle gulvvarmekredse undtagen én.
Hvis det hjælper på returtemperaturen på den gulvvarmekreds efter nogen tid, så åbnes der for én mere gulvvarmekreds, og sådan fortsættes indtil det begynder at knibe med at holde fremløbstemperaturen.
Hilsen
Michael
Hej major
Tak for din forklaring og fine tegning. Jeg går ud fra at den tredje gren (mærket 3 på din tegning), erstatter kontraventilen i den "normale" shunt med 2-vejs ventil? Og det er vel også den forbindelse der gør at man får udlignet trykforskellen til kedelshunten.
Er der nogen der kan afgøre om det kan være denne indsnævring til ½" ventil, som gør at jeg ikke kan få nok flow i mit system?