Forfatter Emne: "STOP" udgangstest igang?  (Læst 22413 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Skrot1

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 689
  • Respekt optjent: +29/-25
Sv: "STOP" udgangstest igang?
« Svar #30 Dato: Nov 12, 2018, 19:57 »
Kører du ikke med meget lave blæsertal 6-13-17 ved henholdsvis 10-50-100% ydelse? Uden at kende Din  installation. Hvad iltprocenter har du sat iltstyring til? Tror personligt du skal hæve dine blæsertal.mvh. Carsten.
Woody 10 kw.V10, BS1016 kedel,  U-herd, trækstabilisator,  med iltstyring og kompressorrens, version 10.525, 130. mm. stålskorsten. 6 mm piller . https://stokercloud.dk/v3/#/65018/main-page

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-287
Sv: "STOP" udgangstest igang?
« Svar #31 Dato: Nov 12, 2018, 20:46 »
Jeg havde jo ingen ide om hvornår den opdatering der var snak om kom.

Med "sjovt" mener jeg at det er påfaldende I fjerner en funktion der ikke bliver brugt, eller som "bare" måler en spænding?

Sjovt fordi det kan give anledning til undren hvorfor den så blev lavet i sin tid, når den nu ikke gør noget, eller gjorde noget, og en gang mere i retorik møllen, hvis den ikke gør noget og den nu er der hvorfor fjernes den så?


Personligt syntes jeg det er både "sjovt" og en lettelse den nu er væk.

Nu tror jeg problemet med optænding mens netop denne virkningsløse funktion er fortid. Det kan kun blive tro for jeg ved det ikke, det må tiden vise.

Dog har håbet om en løsning dog selvfølgeligt en sten i skoen nu jeg direkte fik at vide det var min opstarts sekvens det var glat med og den skulle ændres hvis jeg ikke ville have problemer fremover.

Her var jo tale om en fatalitet, den skulle "ses på" (hvad det så betyder) Det var ikke tro men et diktat, ellers er der problemer fremad også.

Det må tiden vise.

Det lykkes at få opdateret fyret, det klarede appen på telefonen.


Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-287
Sv: "STOP" udgangstest igang?
« Svar #32 Dato: Nov 12, 2018, 20:53 »
Kører du ikke med meget lave blæsertal 6-13-17 ved henholdsvis 10-50-100% ydelse? Uden at kende Din  installation. Hvad iltprocenter har du sat iltstyring til? Tror personligt du skal hæve dine blæsertal.mvh. Carsten.

Jeg har justeret på dem i vildskab. Den ene dag ligger O2 niveauet +/- 1,5% og hopper på linjen for "ønsket niveau" så det passer helt skarpt.

Idag f.eks. ligger O2 niveauet noget under "ønsket niveau" med selvsamme indstillinger.

Igen uden O2 styring aktiv, men har lige reguleret dem lidt op da det ser ud som de generalt er for lave i forhold til "ønsket niveau" 16/11/8

Når jeg ramme disse niveauer rimeligt præcist uden O2 regulering aktiv laver fyret fin aske, men det skyder så omkring 1,5% på begge sider af stregen

Med O2 reguleringen aktiv er der ingen forskel på det. Det ligener O2 reguleringen ikke gør noget aktivt. Når jeg har tid vil jeg prpve at lave 3 billeder, alle med låst ydelse. Et med Aktiv O2 et med inaktiv O2 regulering og et hvor der er begge dele.
Så udlover jeg en flaske vin og en pose træpiller til den første der kan sige hvad der er hvad.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline stenstrup

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 394
  • Respekt optjent: +9/-0
  • Godt tilfreds
Sv: "STOP" udgangstest igang?
« Svar #33 Dato: Nov 12, 2018, 21:04 »
Som jeg ser det ligger aktuel ilt væsentligt under ønsket ilt. Så tænker der skal mere luft til, såfremt du ønsker at ligge på ønsket ilt niveau. Jeg har personligt været nødt til at hæve ønsket ilt væsentligt, for at opnå en fornuftig forbrænding.
Sæt evt snegl kørsel pr minut op til 6 og hæv evt. Minimums gram lidt. Måske det vil hjælpe til en mere jævn dosering.
Når ilten svinger så meget kunne en mulig fejlkilde jo godt være doseringen. Har du tjekket kondensator?
Er der meget smuld eller uens størrelse på de piller du bruger?
Der kunne også være noget med ustabilt træk i skorstenen?
Det lyder godt nok noget mystisk alt sammen :-\
« Senest Redigeret: Nov 12, 2018, 21:07 af stenstrup »
RTB. V13 10kw, 320kg rtb silo. VMV kvs 4.0 ventil/Frese føler til kedel retur. Elektrisk 2-vejs ventil og vma kvs 2.5 med ravk til vvb. Det meste opvarmes med radiatorer. Ca 65 KVM gulvvarme i stuer/køkken via blandekreds og 4m2 direkte nedroslet vha forindstilling på badeværelset. Kamstrup varmemåler. 2 stk trækstabilisatorer indmuret i skorsten, en under en over indgang fra pillefyr. 6 kvm Vølund solfangere/300 l vvb. Brændeovn i stuen.160 kvm hus i to plan fra 1929 (1. Sal renoveret/isoleret i 70'erne) forbrug pr år ca 5,5T
https://stokercloud.dk/v3/#/32178/main-page

Offline ½mylund

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 563
  • Respekt optjent: +17/-6
  • Vil dit fyr ikke spille lad Hald det indstille
Sv: "STOP" udgangstest igang?
« Svar #34 Dato: Nov 12, 2018, 21:08 »
Hej

Du kunne jo prøve at sætte ilt styring til ON

Hvad er det du jagter ? helt lige graffer eller


« Senest Redigeret: Nov 12, 2018, 21:14 af ½mylund »
½mylund
NBE Scotte 10 kw Blackstar BS 1016 ver. 6,85
Metalbestos Multi 50 130mm stålskorsten kompressorrens ,stokerkontrol ver. 3,50
160 m2 i 2 plan 160 L. vvb
Nilan comfort Top 300 ventilation
Års forbrug 5250 kg german pellets 6mm
½ godt isoleret hus

online data http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=haldmylund

Offline Skrot1

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 689
  • Respekt optjent: +29/-25
Sv: "STOP" udgangstest igang?
« Svar #35 Dato: Nov 12, 2018, 21:15 »
Har du en trækstabilisator? Og er den indstillet? Hvis din iltprocent svinger meget med samme blæsertal, ku det godt være fordi den ikke er indstillet korrekt.
Woody 10 kw.V10, BS1016 kedel,  U-herd, trækstabilisator,  med iltstyring og kompressorrens, version 10.525, 130. mm. stålskorsten. 6 mm piller . https://stokercloud.dk/v3/#/65018/main-page

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-287
Sv: "STOP" udgangstest igang?
« Svar #36 Dato: Nov 12, 2018, 21:16 »
Som jeg ser det ligger aktuel ilt væsentligt under ønsket ilt. Så tænker der skal mere luft til.
Jeg har lige skruet op, jeg kan ikke se om det gør væsentligt forskel. Jeg har skruet op og ned i uendelighed for at ramme så lige på som muligt men det skrider åbentbart lige meget hvad.

Sæt evt snegl kørsel pr minut op til 6 og hæv evt. Minimums gram lidt. Måske det vil hjælpe til en mere jævn dosering.
Sneglkørsel? Den Interne? Hvis den køre oftere skal den vel også køre kortere så den ikke bare løber tør? De er vel nøje afstemt?`Har faktisk selv tænkt tanken at så ville den dosere lidt mere præcist.

Når ilten svinger så meget kunne en mulig fejlkilde jo godt være doseringen. Har du tjekket kondensator?
Fyret er ikke et år gammelt og har ikke brændt lige godt 2 tons piller så hvis ikke kondensatorene er af lige så ringe kvalitet som manualer, kundeservice og produktansvar burde det ikke fejle noget.

Er der meget smuld eller uens størrele på de piller du bruger?

Nej de er helt end og bedste kvalitet. Min chef har solgt over 150 paller af dem og ingen klager. Min naboes fyr, BlackStar V7 har aldrig kørt bedre end på dem og laver flottere aske end mit V13 med iltstyring

Der kunne ogdå være noget med ustabilt træk i skorstenen?
Der er træk stabilisator på, vægten justeret helt ned. Fyret/blæseren er justeret til de niveauer der passer (på dagen) i stille vejr og aldrig i blæst.

Det lyder godt nok noget mystisk alt sammen :-\

Ja meget mystisk, men der er jo ikke noget galt med fyret eller styringen kan jeg forstå på producentens repræsentant her.

Så skal det jo nok køre så ustabilt og med så svingende O2 og en kompensering der krøller 50% af og til.
Men lad mig sige det sådan, det håber jeg faktisk ikke det skal.'

Altså køre så "underligt" jeg håber der er noget galt og der kan findes en fejl så det kommer til at køre så godt som det jeg fik fortalt og som var grunden til jeg købte et dansk produceret kvalitets produkt.
Det skulle jeg vel nødigt komme i tvivl om var det rigtige?
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline Skrot1

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 689
  • Respekt optjent: +29/-25
Sv: "STOP" udgangstest igang?
« Svar #37 Dato: Nov 12, 2018, 21:21 »
Prøv at hæv dine iltprocenter til 17-14-10 ved 10-50-100% ydelse, og sæt iltstyring til VIS.... hæv blæsertal de passer, og sæt iltstyring til. Plus sæt iltstyring max til 30% , eller regulerer den ikke på luften, som jeg forstår det.
Woody 10 kw.V10, BS1016 kedel,  U-herd, trækstabilisator,  med iltstyring og kompressorrens, version 10.525, 130. mm. stålskorsten. 6 mm piller . https://stokercloud.dk/v3/#/65018/main-page

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-287
Sv: "STOP" udgangstest igang?
« Svar #38 Dato: Nov 12, 2018, 21:23 »
Hej

Du kunne jo prøve at sætte ilt styring til ON

Hvad er det du jagter ? helt lige graffer eller

Hvis jeg sætter O2 styringne til ON regulere kompenseringen op til 50% så er det jo ikke til at regne med noget osm helst.

Jeg jagter ikke lige grafer, det er jeg klar over der er for mange momenter i en forbranding af uens træpiller til, men jeg forventer styringen/reguleringen kan præstere en kurve der følger "ønsket niveau" noget mere jævnt end at skyde 1,5% både over og under i hak.

De 3% den skyder ved siden af er jo en noget større del end de 3% hvis vi snakker et ønsket niveau på 10& der svinger mellem 8,5 og 11,5%
Ivrigt er der ingen forskel på fejlskud og O2 er "ON" eller "OFF" det ville jeg jo mene at "ON" skulle holde er jøvnere niveau?

Det er derfor jeg vil lade de 3 billeder og sætte en flaske rødvin og en pose piller på højkant til den der kan sige mig hvilke billede O2 styringen er aktiv på, hvor den er off og hvor den er blandet, men det bliver lige en dag ved lejlighed.

Så vil vi kunne få et reelt billede af om O2 styringen virker eller gør en forskel.
Jeg erkender min tvivl men håber inderligt at tage fejl.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1413
  • Respekt optjent: +54/-287
Sv: "STOP" udgangstest igang?
« Svar #39 Dato: Nov 12, 2018, 21:26 »
Prøv at hæv dine iltprocenter til 17-14-10 ved 10-50-100% ydelse, og sæt iltstyring til VIS.... hæv blæsertal de passer, og sæt iltstyring til. Plus sæt iltstyring max til 30% , eller regulerer den ikke på luften, som jeg forstår det.

Ilt tallene passer, hvis jeg skyder dem så præcist som jeg kan uden O2 regulering aktiv er asken fin.
Problemet er jo så at blæsertallene skal være alt mellem 6&9 ved 10% last for at ramme linjen rimeligt, med overskud på min 1,5% til hver side,
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline Skrot1

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 689
  • Respekt optjent: +29/-25
Sv: "STOP" udgangstest igang?
« Svar #40 Dato: Nov 12, 2018, 21:34 »
Iltstyringen regulerer max 50% , men det imødekommer du ved at justere blæsetallene efter det. Tror du misforstår hvordan iltstyring virker. Men prøv dig nu lidt frem med de råd du får herinde. Der er masser af hjælp at hente herinde, men det kræver man efterprøver dem. Mvh.
Woody 10 kw.V10, BS1016 kedel,  U-herd, trækstabilisator,  med iltstyring og kompressorrens, version 10.525, 130. mm. stålskorsten. 6 mm piller . https://stokercloud.dk/v3/#/65018/main-page

Offline baggadap

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 274
  • Respekt optjent: +14/-2
Sv: "STOP" udgangstest igang?
« Svar #41 Dato: Nov 12, 2018, 21:34 »
Lige et indspark mere herfra: Hvis du har "justeret i vildskab" kan det ofte være svært at gennemskue konsekvenserne heraf. Derfor kan en gendannelse af fabriksdata måske også hjælpe.

Og så lige for at få det på plads en gang for alle. NBE er producenten af produktet og er så vidt jeg ved ikke forpligtet til nogen som helst support overfor kunden, men er flinke til indimellem at kigge med herinde. For at reklamere over dit fyr, skal du have fat i leverandøren og installatøren, da det er dem der hæfter for de to års reklamationsret.
Så spar hellere dit krudt i bøssen til der hvor det har sin berettigelse :)
Mvh Mathias
----
http://stokercloud.dk/dev/overmark.html
Styring V7, Samsung Galaxy Tab S, HTC One M7
Scotte 16 Kw på Alcon 6
MAFA Silo

Offline ½mylund

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 563
  • Respekt optjent: +17/-6
  • Vil dit fyr ikke spille lad Hald det indstille
Sv: "STOP" udgangstest igang?
« Svar #42 Dato: Nov 12, 2018, 21:40 »
Hej

Vedr. dosering fra intern snegl, de gl. v6.6x og frem kørte alle 6 gange pr minut små ens doseringer
Ved ikke hvorfor man gik over til at lave det valgfrit med 3-6 doseringer pr. minut
1/3 del er vel mere uens end 1/6 del, ikke sandt
Hvad står din opdaterings tid til under ilt regulering

Men da vi fyre træpiller og de ikke er helt ens, og vores lille blæser ikke er styret som en DC motor med tacho.
Vil vi jo nok få lidt udsving +/- 1-2 %

Har du overvejet en røgsuger lige over kedelen, skulle virke helt fantastisk Prøv ham her Jes www.jyskvarmeservice.dk
 
½mylund
NBE Scotte 10 kw Blackstar BS 1016 ver. 6,85
Metalbestos Multi 50 130mm stålskorsten kompressorrens ,stokerkontrol ver. 3,50
160 m2 i 2 plan 160 L. vvb
Nilan comfort Top 300 ventilation
Års forbrug 5250 kg german pellets 6mm
½ godt isoleret hus

online data http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=haldmylund

Offline Skrot1

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 689
  • Respekt optjent: +29/-25
Sv: "STOP" udgangstest igang?
« Svar #43 Dato: Nov 12, 2018, 21:51 »
Effekt på eltænder på 50%? Måske derfor du har problemer med optænding, hæv den til 70% , så tænder den ild i piller i første forsøg.
Woody 10 kw.V10, BS1016 kedel,  U-herd, trækstabilisator,  med iltstyring og kompressorrens, version 10.525, 130. mm. stålskorsten. 6 mm piller . https://stokercloud.dk/v3/#/65018/main-page

Offline Skrot1

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 689
  • Respekt optjent: +29/-25
Sv: "STOP" udgangstest igang?
« Svar #44 Dato: Nov 12, 2018, 21:53 »
Og sæt maxtid op til 10 minutter istedet for 5.... sgu nok derfor den ikke tænder ild.
Woody 10 kw.V10, BS1016 kedel,  U-herd, trækstabilisator,  med iltstyring og kompressorrens, version 10.525, 130. mm. stålskorsten. 6 mm piller . https://stokercloud.dk/v3/#/65018/main-page