Mit bud er en kombination af rense blæs opsætning og blæser tal. Men, de er jo ikke direkte sammenlignelige hvis blæser puls er anderledes også?
Nu har jeg aldrig haft andre fyr og altid haft kompressorens, så jeg har aldrig syntes "bjerget" var et problem, hvis det blev for meget skulle kompressor rens bare køre lidt oftere. Nu har i sagt at sådan skal det ikke køre, så nu er jeg begyndt at optimere for at undgå bjerget. Først forsøgte jeg, som det er vist er menigen, at få fyret til at starte op på resterne af gløder efter kompressorrens (Lamborg har før fartalt mig at det er for ustabilt, men det kunne være jeg var dygtigere

. I dag kører fyret så det bare laver en ny optænding). Det har jeg endnu ikke fået til at virke, men har indkøbt en tryk reduktionsventil (den gamle var død), for at se om blæs med lavere tryk kunne få det til at spille.
Men da jeg først skulle have købt denne, tog jeg martins venlige opfordring op, med renseblæs.
Jeg kørte med
rens10 min
blæs 43%
tid 6 sek
Så tænkte jeg at vi mangler luft så jeg justerede næsten dobbelt op.
rens 5 min
blæs 42% (for at minimere risiko for slagger)
tid 10 sek
og nu er bjerget altså blevet meget mindre, så nu vil jeg prøve at sætte kompressorens op til 30 kilo, for at kunne følge det i en længere periode.
Mine blæsertal er 12-19-25