Forfatter Emne: "STOP" udgangstest igang?  (Læst 22355 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1412
  • Respekt optjent: +54/-286
Sv: "STOP" udgangstest igang?
« Svar #60 Dato: Nov 13, 2018, 21:25 »
Hvis du har uforbrændte piller i askeskuffen, hvordan kan du så vurdere asken som fin, det er dine egne ord.

Det var som udgangspunkt fyret lavede fin aske uden O2 styring. Der kom en smule uforbrændte piller omkring 50% drift så der skulle det nok justeres lidt op.
Jeg har justeret på blæseren mange gange siden, både i forbindelse med O2 reguleringen og for at få så fin aske som muligt.

Når du ikke gider ændre dine blæsertal, så de matcher dine iltprocenter, så virker det på mig som om du ikke tager imod de råd du får fra flere herinde, som er, du skal hæve dine blæsetal, afveje din sneglydelse, få kalibreret din iltstyring, for mig at se gør du som du tror er bedst, istedet for at lytte til hvad flere skriver til dig.
Igen igen igen, jeg har ændre blæser tal stort set hver dag for at få fin aske og den fineste og senere i forbindelse med O2 styringen.
Det er 500kg. piller siden sneglydelsen blev afvejet, mindst 4 gange og i både intervaller at 3&6 minutter da det er min erfaring sneglen levere lidt mere ved længere sids drift end ved drift i korte intervaller.
Det forbrug der står på fyret passer med det jeg fylder på inden for 2% så afvejningen passer fornuftigt

O2 sonden blev kalibreret ved opstart iår, for 500kg siden, den viser 20,9 når fyret har være slukket i et par timer.


Kender du udtrykket, man kan tvinge hesten til truget, men ikke få den til at drikke.

Ja det kender jeg fint, men forklar mig hvorfor jeg skal ændre på noget der virker i forsøget på at finden en fejl der ikke er der når ikke forholdene er konkret som beskrevet, "udgangstest aktiv"

Nu er fyr ikke min spidskompetance men for lang tid siden da jeg havde godt en million om året i branchen fokuserede vi meget på at isolere problemerne og rette dem i stedet for at gå frem på lykke og fromme og risikere at ændre noget fra rigtigt til forkert og dermed skabe andre følge problemer.

Det er samme indstilling jeg har lavet temmeligt mange biler med siden og også bruger her.
Isoler problemet, jeg kan dog ikke gøre noget når fejlen sandsyndligtvist udspringer af en "blind end" i styringen/koden. Nu er den så fjernet, så må jeg håbe konstellationen ikke opstår igen så fyret "låser" 

Og desuden, gør du nok ikke dig selv en tjeneste, ved at kolde nogle for bonde vvs, det er sgu rimeligt nedladende.

Det er bestemt ikke nedladende, jeg er selv bonde elektriker. Det handler om jeg tænker fejlen er så specifik den ikke lige lader sig løse ved at stille på blæseren, og jeg har set fyr indstillet af "installatør" det var sateme ikke kønt og asken var værre end min nogensinde har været.

Og animerer nok ikke folk til at hjælpe dig. Men synes faktisk vi er flere der har prøvet at hjælpe dig, uden du rigtig tager det til dig. Det var alt herfra.

Jamen det står dig helt frit for at undlade at kommentere. Det er korrekt at folk har forsøgt at hjælpe, det er med al respekt jeg siger tak for det.
Desværre har tråden jo bredt sig lidt over O2 også.

Mit oprindelige problem, "alarm manglende optænding" under "udgangstest" og deraf følgende lås af styringen er der ikke kommet konkrete bud på at løse ud over at skrue op for eltændingen.

Så er vi der igen, hvorfor pille ved noget der virker når problemet er sneglene og blæseren ikke køre under "udgangstest aktiv" men jeg har giver den lidt mere, men forsvinder problemet tilskriver jeg det at NBE har fjernet den funktion i en firmware opdatering. Den kom efter sidste opdatering af mit fyr, fra start fungerede det helt som det skulle.
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1412
  • Respekt optjent: +54/-286
Sv: "STOP" udgangstest igang?
« Svar #61 Dato: Nov 13, 2018, 21:42 »
Så lykkes det at få en video lagt op.

Bemærk at videoen ikke viser der eksakte problem der drejer sig om det ikke starter overhovedet, men den viser at fyret ikke køre som det burde med "udgangstest" aktiv.
Hverken blæser, pumpe eller snegl køre ses det på dioderne i fyret.



https://youtu.be/1Dq_VeSFTMA
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1412
  • Respekt optjent: +54/-286
Sv: "STOP" udgangstest igang?
« Svar #62 Dato: Jan 17, 2019, 18:20 »
Hvis "folk" mener jeg er ynkelig eller træls, så lad være med at læse.

Jeg faldt over en på fb med samme problem og ville sende til NBE men er blokeret, derfor her.

Hej

Vi sloges lidt om der var fejl i styringen eller ej. Det er stadigt min påstand der er en bug. Eller var, nu er funktionen jo fjernet jævnfør jeres "changelog" og siden opdateringen har jeg ikke oplevet den fejl.
Men nu har fyret så kikset en almindelig optænding, efter ændringer på Jeres foranledning vel at bemærke, men fred med det.
Hvis ikke det er en fejl det med udgangstesten og at fyret ikke kan nulstilles må jeg jo så regne med det var med vilje enheden havde en sådan "terror" funktion, for en fejl var det ikke og intet sker jo af sig selv!
Når det så er sagt kunne du/I have undgået alt det "sjov" i tråden ved bare at have sagt funktionen er væk i næste opdatering og hvis jeg oplevede problemet efter opdatering måtte I se på det, i stedet for at gå totalt i forsvar på en åbentlys fejl. Den er der så stadigt kan jeg forstå på fb se her

https://www.facebook.com/groups/NBEpillefyr/327957177929763/?comment_id=327966514595496&reply_comment_id=327968584595289&notif_id=1547748672114629&notif_t=group_comment_mention
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 120 vakkumrør, 300L  193/45 grader. Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Mangler du alternativ til den alt for dyre Denso lampda sensor, og / eller vil være med til at teste et alternativ så skriv privat.

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: "STOP" udgangstest igang?
« Svar #63 Dato: Jan 18, 2019, 07:23 »
Hvis "folk" mener jeg er ynkelig eller træls, så lad være med at læse.

Jeg faldt over en på fb med samme problem og ville sende til NBE men er blokeret, derfor her.

Hej

Vi sloges lidt om der var fejl i styringen eller ej. Det er stadigt min påstand der er en bug. Eller var, nu er funktionen jo fjernet jævnfør jeres "changelog" og siden opdateringen har jeg ikke oplevet den fejl.
Men nu har fyret så kikset en almindelig optænding, efter ændringer på Jeres foranledning vel at bemærke, men fred med det.
Hvis ikke det er en fejl det med udgangstesten og at fyret ikke kan nulstilles må jeg jo så regne med det var med vilje enheden havde en sådan "terror" funktion, for en fejl var det ikke og intet sker jo af sig selv!
Når det så er sagt kunne du/I have undgået alt det "sjov" i tråden ved bare at have sagt funktionen er væk i næste opdatering og hvis jeg oplevede problemet efter opdatering måtte I se på det, i stedet for at gå totalt i forsvar på en åbentlys fejl. Den er der så stadigt kan jeg forstå på fb se her

https://www.facebook.com/groups/NBEpillefyr/327957177929763/?comment_id=327966514595496&reply_comment_id=327968584595289&notif_id=1547748672114629&notif_t=group_comment_mention

Jeg har stadig ingen yderligere kommentarer til din lille hobby med at kigge på self-test i en version der er udgået.

Men blokeret er du ikke, ikke mere end alle andre - vi modtager ikke privat beskeder på dette forum over én kam gældende for alle - vores mail/tlf med videre skulle være til at finde hvis det er vigtigt.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)