Tillykke Jannich, du har begået et lille mesterværk!!
Det var etwas ganz anderes, nr.33 dur bare, særligt iforholdt til nr.32 som i mine øjne var noget skrammel
alt for meget renseblæs for overhovedet at kunne køre.
Nr.33 har kørt upåklageligt siden Torsdag aften, uden hverken pille eller askeophobning. Der ligger lidt løs aske yderst på risten, det er det hele. Man kan stadig se hvordan røggasserne brænder, særligt i højre side. Jeg har ikke kompr.rens.
Røgtemp. er faldet ca.20gr. i forholdt til standartrist. (Husk spidsen skal være midt i røret, der steg min lige 30 gr. ift. helt inde).
Pilleforbrug faldet fra 30 til 22 kg pr. dag (ja, det er også blevet bedre vejr).
Opsætning:
Blæser fra: 12-15-18 til: 7-10-14
Rens: 30m 10s 40% (skal måske op på 50%)
Mætning: Lav 3,82 Høj 27,7
G pr. 6min: 1210g
Int. snegl: 6 x pr. min.
Ext. snegl: 8g pr. gang
P: 3,0 I: 0,25
Skakt temp: Ca.30 gr.
Hilsen Ole
Nb! Carsten, jeg føler med dig.
Nb!Nb! Jannich, når du har sendt en rist til Carsten kan du roligt ligge dig ind og hvile på laurbærrene.
hmm du er nu den anden som har så lave blæs tal.
Ved ikke om hvor meget man kan bruge de forskellige folks tal, men jeg kan ikke lad være med at bid mærk i det.
Jeg har også sænket min blæse indstillinger, i første omgang ved nedsat korrektioner, men de er ikke så meget som din.
Jeg havde 12,23,31 med oprindelig rist, som røg ned på 10,18,24 med rist 32 (20% nedsat) og som du ganske rigtig påpeger, med kraftig hævning af rense blæs parameter.
Køre heller ikke med komp. rens. og der sidder altid lidt lag løs aske, som jeg bare fejer af. Asken har aldrig været så fin som nu. Ingen huller tilstoppes.
Min rense blæs er dog ikke ændret meget siden rist 32, som havde 10,4,100%.
Nu er jeg på 10,4 80%.
Men jeg fik altså først styr på askeophobning da jeg slog autoberegneren fra. Den doseret for meget.
For første gang i lang tid kørte fyret i længere tid på 10% i dag. Den havde sgu svært ved at se flammen. jeg har nu prøvet at hæve korrektioner lav fra 80% til 90%.
Der kommer jo lige et par dage hvor det bliver køligere, så må jeg se hvordan den opføre sig når fyret er i drift i længere tid.
Det med forbrug tør jeg sgu ikke spå om nu. Den skal ses over næste fyrings sæson, men helt sikkert at det er mindst 100 gange bedre rist end den oprindelige.
Tak for denne gave NBE!